Treceți la conținutul principal

Senzaţia Taberei


http://mosgerila.com/galeria/C/COVACIUmihai.htmLa AFIȘIERUL TABEREI au făcut “senzaţie” două texte semnate de ing. Mihai COVACIU din Sfântu Gheorghe. Primul se referă la o serie de cuvinte uzuale ale limbii române, care nu pot fi însă regăsite în cele 3 dicționare acceptate în scrabble (DEX, DOOM şi DLRM). În "compensație", cel de-al doilea text face aluzie la… cât de grea este viața de scrabble-ist – persoană nevoită să cunoască tot felul de cuvinte pomenite (în dicționare) și nemaipomenite ale limbii române


 OMISIV

Reanchetînd DEX, DOOM şi DLRM, deloc supradimensionate dar frumos caşerate, mi s-a aprins subit un beculeţ în stînga tastaturii, făcînd bip! bip! Ce se întîmplă?
Nu sunt un imprecator, nici n-am baccilul bricolajului cu orice preţ, dar chiar de nu-s un parior – mă prind că nu găsiţi aceste cuvinte în dicţionare! Aşa că le-am contorizat fest şi am ajuns fără premoniţie la concluzia că vor trebui zonate şi recartate, necesitînd un remaiaj! Deh, poate dumneavoastră le cunoaşteţi – dar vă asigur că sînt de necitit în DEX, DOOM şi DLRM.
Şi, atenţie: n-am luat dicţionarele de la shop, ci de la librăria la care sînt arondat!
Deci: vaca, mielul şi cioara care fac muu! mee! şi cra! – NU există, oricît pedalaj s-ar face în literatură de ele (Cri, cri, cri / toamnă gri…). Or fi ţinînd de antropogenetică?! Pasaje întregi sînt poşate: nu mai există condens, nu mai întocmim convocatoare, nu mai cărăm gunoiul la ghenă - oţelul recălit şi telecinemateca de la TV sînt ficţiuni??!…
Să n-am un poster în casă şi un single de ascultat, mai înţeleg. Dar să nu găsesc be, şi fe, şi je, sau ve şi ze în… alfabet (respectiv în dicţionarele de 2 litere) – NU!
Aşa că am adunat (prin autodotare) un text – destul de… colmatat, l-am antifonat, l-am dat cu deodorant, l-am pus în borsetă, am trecut pe la bistrou şi getax, apoi pe la teleschi şi telecabină .- şi iată, după atîta policalificare, vin în marşarier şi vi-l prezint spre a-l gestiona (de ce să-l lecturez singur?). Pentru că aceste cuvinte sînt doar exemplificative. Ele nu ţin de inventică!
Nu vă timorează ideea? Că eu mă simt ca un genist în clăpari, după un meci de catch, căzut în autocontemplare în faţa unui aprozar, visînd (urît) că am bisat anul pentru… limba română! Clonarea ei, cred, cu o injecţie antiinfecţioasă, ar crea un ambient lingvistic mai… cuprinzător.

…După ce am torsionat DEX-ul şi am permutat dicţionarele între ele, negăsind un gurist spre aemula, o arcaşă (sau ţintaşă) spre a o lăsa gestantă (sau măcar pupată), nici biot, nici glăjărie, nici bus, nici tăticuţ – zău că-mi vine să mă las aerotransportat prin caja liftului şi buşit cu un nagan în cap (dum! dum!), vai de moronii mei… Ori poate relieful creierului meu nu-i atît de colinar ca la alţii şi n-am destui biţi ca să reţin şi ce… NU se află în dicţionare, obişnuit fiind numai cu eta, psi, niu, miu şi alte “necunoscute” apoşite
Un antimonopolist!
pt. conf. C.M.

EXERCIȚIU (de traducere?!!!) 

Am o ragea: şoşoiţi-mi ce-i cu vavilonia asta? În dicţionare e un lărmălău teribil: tropăie ghidranii şi hunterii, înoată ghiborţul, jabrele fac ţah, ţah! şi zapa! zapa!, mascurul coviţează coviţ, coviţ!, grangorii zăgrăiesc cu zaica, amfioxul zăcăreşte serta-ferta, paingul se duce pe urlaţi de pe răchită linfal în rediu, vitele hitioane huzdup în scoc, vîlcezite de vile, fără tagă…
Păi, ce jocot extraneu e ăsta – ajung mazetă la scrabble! Şi neavînd alexie, dau în agnozie: ăsta-i DEX, sau palimpsest ?!? Hai că accept zabracul: nu-s linguist. Nu legumesc nici vinograd, nici tizană, nici scovardă, ţalul nu-mi stă la vramiţă, n-am acasă zarf, nici sileaf, nici scroambe, mahramă şi pandlică nici atît (pacheşcă, da!) plus zeghe şi libadea…
…Mă zvidujesc de scrabble, pun o rohatcă. Mă apuc de vuvă, de vielă, de guzlă, de cimbal, de orice: şănţuiesc hindichiuri, car gozură, caut apexul cu ţepelinul, fac agiotaj, fac pe muhafizul, întreprind taxiduri, mă ascund de zăduh într-un zgău şi la sfîrşit plătesc în xu. 


Repărṭiṭi acest articol!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Turneul de Scrabble Timișoara, 29-30 iulie 2006

Turnee memorabile de Scrabble Timișoara 29-30 iulie 2006 Competi ția: Campionatul Na ț ional Individual de Scrabble - Seniori, etapa a IV-a. Organizator: Clubul Sportiv FITT TIM-TEAM Timi șoara . Arena ș i cantonamentul: Casa Tineretului din Timi șoara. Vremea: z ăduh mare, ostoit prin incursiuni periodice la Festivalul Berii, Vinului ș i Pastramei de l âng ă Stadionul Dan Păltinişanu. Foto: Laurian Ieremeiov - organizatorul principal al turneului  Grup de scrabbleri la Timi ș oara 2006  

Dicționarul de cuvinte scurte Vasile Nichiforov

Dicționar de cuvinte scurte Dicționarul Vasile Nichiforov La începutul anului 1990 Vasile Nichiforov anunța realizarea unui Dicționar de cuvinte scurte conceput după principiile riglei de calcul. Câteva pagini din dicționarul Nichiforov, recuperate prin amabilitatea lui Luigi Mara:     Împărţiţi acest articol prietenilor şi cunostinţelor

Scurtă lecție de tactică de Maestrul Sportului Mihai Negrea

Meciuri memorabile de Scrabble Maestrul Sportului Michi vs Waxberry (robot) 598-597 la 9 septembrie 2014 Arena: WordBiz, Internet Scrabble Club , ISC. Dictionary: LOC, time: 60 0 rated, noescape: ON, challenge: Data: 09:Sep:14 În finalul partidei, Maestrul Mihai Negrea, Michi,  îl păcălește tactic pe Waxberry, unul dintre cele mai puternice programe informatice pentru jucat scrabble. Magistrul urzește fără taină o multiplicare cu 6 a literei G, iar robotul, cu sufletul curat, ignoră primejdia și pierde avansul pe care chiar și un cadet ar fi știut să-l apere. Michi - iaaeien                 Waxberry - arnafst 1) CHANGE - addefim         H4 frans 40 - tta?trl 2) 9G med 26      - adefimv 6F tratatUl 61 - sutilnb 3) 5J vafe 59     - adeiimt J2 bulvan 39 - daiplst 4) 10I imediat 74 - aceinoz N8 plastida 70 - ipdibcu 5) O2 cazonei 137 - eilostu O13 cub 68 - aujdiip 6) 11C solutie 68 - ?eennrr